top of page
חיפוש
  • info492493

אוהלים מומלצים לגלמפינג בישראל

תנאי הלינה, הלוקיישן הגיאוגרפי והקרבה לנקודות עניין בסביבה הם רק חלק מהשיקולים שיכולים לעזור לנו לבחור בין סוגים שונים של אוהלי גלמפינג ברחבי הארץ. אבל רגע, מה זה בכלל מתחם גלמפינג ומה ההבדל בין אוהלים לקבוצות, זוגות או יחידים? הנה כל התשובות

המונח גלמפינג, במקור Glamorous Camping, מתאר אפשרות לינה מיוחדת של קמפינג מפואר. במקום להסתפק באוהל רגיל או לחילופים להתפשר לגמרי על לינה בחיק הטבע, אפשר למצוא אוהלי גלמפינג בכל רחבי הארץ וליהנות מכל העולמות: גם תנאים מפנקים וגם לינת שטח.

גלמפינג יוקרתי משנה לגמרי את כללי המשחק. בזכות אוהלי גלמפינג ניתן סוף סוף לבלות עם חברים, קרובים ומשפחה, אבל בלי לסבול מהרעש של בית המלון או להתעורר באמצע הלילה באוהל מלא יתושים.

חוץ מזה, מתחם גלמפינג הוא גם מוקד תיירות שמושך אליו אורחים מכל רחבי העולם. אם מוסיפים למשוואה את המיקום המיוחד של ישראל ואת המגוון העצום של אתרי הטבע והאטרקציות, מבינים שכל מה שנשאר זה רק לבחור את האוהל המתאים לנו ולתקציב.


תנאים, מיקום ונקודות עניין

השאלה המתבקשת היא כמובן איך בעצם כדאי לבחור מתחם גלמפינג שיענה על הציפיות. אז קודם כל, הדבר הראשון שבודקים זה את תנאי הלינה. המטרה היא בסופו של דבר לשלב בין לינת שטח לבית מלון, אז לא כל אוהל מסוגל לספק את זה בצורה מדויקת. בשביל לבדוק במה מדובר עוד לפני שמגיעים לאוהל, אפשר לראות תמונות של מתחמי גלמפינג באתרי אינטרנט ולקבל המלצות מאנשים שכבר היו שם.

בשלב הבא עושים זום אאוט כדי לראות איפה המתחם נמצא. יש הבדל בין אוהלי גלמפינג בצפון, במרכז ובדרום והוא בא לידי ביטוי לדוגמא בתנאי האקלים, בציפיות שלנו וכמובן גם במרחק מנקודות העניין והאטרקציות בסביבה. בגלל שאנחנו רוצים לישון בחיק הטבע ולהתעורר בבוקר רגועים ובאווירה פסטורלית, הלוקיישן משחק תפקיד קריטי בהכרעה הסופית.


לבד, בקבוצה או עם בני זוג? רק אתם מחליטים

עוד דרך טובה להשוות בין סוגים שונים של אוהלי גלמפינג מומלצים בישראל היא לבדוק למי הם מיועדים ומי קהל היעד שלהם. סינון גס יכול למשל להוציא מהמשוואה אוהלי גלמפינג לקבוצות אם רוצים לטייל לבד ובשקט, או להתמקד רק באופציה של גלמפינג לזוגות בשביל סוף שבוע רומנטי.

ההבדל בין גלמפינג לקבוצות, ליחידים ולזוגות הוא בגודל של האוהל ובתנאים שיש בתוכו. חוץ מזה, יכול להיות שבמתחמי גלמפינג לקבוצות יהיו מתחמי שירותי משותפים – בעוד באוהל שמיועד ליחידים או לבני זוג יציעו לנו דווקא מרחק מסוים משאר השכנים והשכנות. בשורה התחתונה, הכל תלוי בשאלה מה בדיוק אנחנו מחפשים ואיזה אוהל גלמפינג עונה על זה.


למה יש הבדלים בין סוגי אוהלים?

אי אפשר לתת טיפים על בחירת מתחם גלמפינג בישראל בלי להזכיר את ההבדלים בין סוגי האוהלים עצמם. על קצה המזלג, צריך למשל לציין שניתן לבחור בין אוהלי קנבס, אוהלי בד רגילים, אוהלים יוקרתיים או אפילו קרוואנים ובתי עץ. נכון שנראה כאילו רב השונה על המשותף, אבל הרעיון זהה: לישון בשטח ועדיין להרגיש כמו בסוויטה של בית מלון.

לסיכום, אוהלי גלמפינג הם משהו שכל אחד ואחת מאיתנו חייבים לנסות. האקלים בישראל והמגוון העצום של פינות החמד בחיק הטבע מייצרים תנאים מושלמים לחווית קמפינג יוקרתית ואקסקלוסיבית שאין לה תחליף. העלות של הגלמפינג משתלמת ואם מכינים היטב את שיעורי הבית גם מוצאים את האוהלים הכי שווים, מומלצים ויוקרתיים.


67 צפיות0 תגובות
bottom of page